4. Žuta staza „Gola planina – Duge njive - Točkovi“

Najatraktivnija i najslikovitija staza.

• Njena dužina je 19 km.

Ova staza polazi sa Mrakovice od vodotornja novootvorenim putem putem ide preko Gavrinog kalema do raskrsnice ka Benkovcu. Potom prolazi pored Info centra gdje silazi sa asfaltnog puta na šumski kamionski put ka Goloj planini. Kamionskim putem staza se spušta pored Pionirske livade, ide preko Razboja i na Kusačiću silazi na zemljani šumski put te preko prevoja (njivica) se spušta u rječicu Bijela voda, prelazi preko rječice i kroz šumu penje do livada Podini na Goloj planini. Sa Podina, uz kosu Kriva strana, staza livadama i kolskim zemljanim putem prelazi preko prevoja Vinogreč i na lokalitetu Prosjek izlazi na kamionski put Mrakovica – Gola Planina – Duge njive. Pomenutim kamionskim putem staza se spušta do Dugih njiva, gdje skreće ispod Rudine na kamionski put koji vodi preko Gričeva do lokaliteta Počazbina. Od ovog lokaliteta staza skreće u lijevo te uzbrdo ekstremnim usponom šumsko-kamionskim putem prolazi pored izvora Točkovi, prolazi pored Previje i ekstremnom uzbrdicom vodi do Kamičaka na Goloj planini. Izlazaći na Golu planinu bic. staza zemljanim putem grebenom preko livada vodi do protivpožarne osmatračnice na Goloj planini. Sa osmatračnice staza se spušta na Prosjek odakle produžava šumsko-kamionskim putem ka Mrakovici, prolazeći pored izletišta Bijele vode do Razboja. Sa Razboja staza se većom uzbrdicom penje do Pionirske livade ide pored izletišta i izvora Jovovača gdje skreće udesno silazeći sa kamionskog puta na šumski zemljani put koji vodi ispod hotela ka Motelu Bijele vode, prolazi ispod motela i izlazi na asfaltni put Mrakovica – Podgradci, potom skreće ka SKI stazi, prolazi pored uprave NP i ide do vodotornja ka početnoj tački.

• Ova staza okarakterisana je kao teška staza.